اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

 الگوریتم اسکریپت (Scrypt) چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  •  الگوریتم اسکریپت (Scrypt) چیست؟

    الگوریتم اسکریپت کمک می کند تا ماینرها بتوانند به آسانی و با سرعت بیشتر بلاک های داده را پردازش کنند. همچنین محاسبات در این الگوریتم اغلب به صورت پشت سر هم اتفاق می افتد، در نتیجه انجام محاسبات بصورت ریاضی ممکن نیست. برای روشن شدن این موضوع فرض کنید که 2 نوع فرایند وجود دارد. در بیت کوین برای دستگاه های ماینر انجام همزمان هر دو فرایند امکان پذیر است، اما در شبکه لایت کوین شما باید ابتدا فرایند اول را انجام دهید و سپس فرایند دوم. (پشت سرهم)

    در واقع در شبکه بیت کوین هر دوفرایند می توانند بصورت موازی انجام شوند ولی در لایت کوین اگر بخواهیم آن ها را بصورت موازی انجام دهیم، حافظه مورد نظر بسیار زیاد می شود. پس در اینجا قدرت پردازش عامل محدود کننده ای نیست بلکه حافظه از اهمیت زیادی برخوردار است. الگوریتم اسکریپت طوری طراحی شده تا عملیات استخراج درون شبکه لایت کوین بصورت عادلانه برای همه کاربران فراهم باشد. اما بر خلاف این هدفش، الگوریتم Scrypt عملا نتواست چندان موفق عمل کند و ویژگی استخراج بدون نیاز به دستگاه های ماینینگ را از دست داد. طرفداران لایت کوین معتقدند که توسعه دهندگان این پلتفرم باید الگوریتم اسکریپت را تغییر دهند تا به هدف اولیه خود جامه عمل بپوشانند.

  • #2
    ارز دیجیتال تتر (tether) تتر یک ارز دیجیتال محسوب می شود که بر پایه ارزهای رایج امروزی بوجود آمده است. در سال 2015 دو توکن دلار تتر (USDT) و یورو تتر (EURT)رو نمایی شدند که هرکدام از آن ها ارزشی دقیقا معادل دلار و یورو دارند. توسعه دهندگان تتر در ابتدا آن را بر روی شبکه بلاک چین بیت کوین پیاده سازی کردند، اما پس از دوسال در سال 2017 تمامی اطلاعات خود را به شبکه بلاک چین لایت کوین منتقل کردند. کم بودن میزان نوسانات قیمتی رمز ارز تتر، سبب شده تا نقدینگی لازم برای صرافی ها فراهم شود و تریدرها (معامله گران) از نوسانات بازار در امان باشند و بتوانند سود بیشتری نصیب خود کنند. دلار تتر (USDT) ارز دیجیتالی است که اساسا با پشتوانه دلار بوجود آمده و قرار است که قیمت آن بسیار نزدیک به قیمت دلار باشد. بدین معنی که هر تتر باید توسط دلارهایی که ذخیره شده اند، با نسبت یک یه یک پشتیبانی شود. پس باید قیمت تتر در تمامی صرافی ها در سطح قیمت یک دلار باشد، در صورتی که در واقع این چنین نیست و قیمت تتر تا حدودی دچار نوسان است.

    نظر


    • #3
      ا توجه به اینکه تتر بر اساس پشتوانه پول های فیزیکی مثل دلار و یورو ایجاد شده است، توسعه دهندگان این رمز ارز ادعا می کردند که Federal Reserve بطور قطعی از آن پشتیبانی می کند، اما در سال 2018 سایت خبری کوین تلگراف Cointelegraph اعلام کرد که تتر هیچ ارتباطی با دلار و یورو ندارد و توسط هیچ نهادی پشتیبانی نمی شود، با انتشار این خبر توسعه دهندگان تتر شروع به بروز رسانی شبکه و شفاف سازی عملکرد ذخایر خود نمودند و اعلام کردند که هر تتر (USDT) همواره به طور ۱۰۰ درصد با ذخایر ما پشتیبانی شده است. ذخایر ما شامل ارزهای سنتی و پول نقد است و هر از چند گاهی ممکن است شامل دارایی های دیگر و وام های اعطا شده به اشخاص ثالث نظیر شرکت های واسطه باشد.
      علاوه بر این، اخبار گسترده ای در مورد ذخایر اتر منتشر شد که نشان دهنده عدم وجود ذخایر کافی برای پشتیبانی از توکن USDT بود. با این حال می توان گفت که مدل تجاری شرکت اتر بسیار پرخطر است چراکه اتر یک ذخیره بانکی قانون گذاری نشده است و همواره تاریخ نشان داده است که استفاده از یک دارایی پر نوسان به جای دارایی پر نوسان دیگر منجر به فاجعه خواهد شد. مجموعه این عوامل سبب شد تا ارزش و اعتبار تتر کاهش یابد و بیشتر برای استفاده در خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

      نظر


      • #4
        یکی از اصلی ترین کاربردهای رمز ارز تتر USDT این است که یک فضای با ثبات و همراه با نوسانات کم را برای دنیای ارزهای دیجیتال فراهم کرده است تا نقدینگی لازم برای صرافی هایی که نمی توانند توسط دلار با بانک ها معامله کنند ایجاد شود. بصورت تئوری Tether برای این بوجود آمده که ارزش ثابتی همچون دلار آمریکا داشته باشد. حتی وقتی که صرافی ها با ارز فیات معامله نکنند!
        در حال حاضر بسیاری از صرافی ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید تتر را با کوین های دیگر صرافی مبادله کنید. این امر یک اتفاق خوب برای تریدرها (معامله گران) به حساب می آید، چون وقتی نوسانات قیمتی بیت کوین زیاد می شود به سرعت می توانند کوین خود را به تتر تبدیل کرده تا از نوسانات در امان بمانند.

        نظر


        • #5
          در وب سایت رسمی تتر کیف پول اصلی این ارز دیجیتال قرار دارد. پس از ثبت نام در وبسایت قابلیت خرید این کیف پول فراهم می شود. البته بدلیل تحریم برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیست.
          کیف پول سخت افزاری Trezor یک کیف پول بسیار امن برای انجام معاملات آفلاین است. Trezor از افشای کلیدهای خصوصی (private key) شما، حتی در صورت آلوده شدن کامپیوتر به ویروس های مخرب جلوگیری می کند و قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را دارد.
          کیف پول Tether Free Wallet مخصوص کاربران گوشی های اندروید ارائه شده است که بصورت رایگان قابلیت نصب و استفاده را دارد.

          نظر


          • #6
            همانطور که می دانیم همه ارزهای دیجیتال براساس الگوریتم های ریاضی خاصی طراحی می شوند، به عنوان مثال بیت کوین بر اساس الگوریتم رمزنگاری SHA 256 پیاده سازی شده است، استفاده از این الگوریتم در بیت‌کوین سبب شد تا ماینرها به‌ مرور زمان به سراغ دستگاه‌های با توان پردازشی بالاتری برای استخراج بروند، از آنجایی که این دستگاه‌ها گران‌ هستند درنتیجه توزیع بیت‌کوین در جامعه، بیشتر بین ماینرهای قدرتمندتر اتفاق می‌افتد و یک فضای اقتصادی ناعادلانه را بوجود می آورد.
            لایت کوین برای جلوگیری از این اتفاق از یک الگوریتم مخصوص به نام اسکریپت (scrypt) بهره می برد. در شبکه لایت کوین ماینرها با استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوترهای خود بر روی شبکه، یکسری محاسبات ریاضی انجام می دهند که سبب بالا رفتن امنیت شبکه می شود. به عبارت دیگر ماینرها با اینکار تراکنش های انجام شده را بررسی و تایید می کنند. الگوریتم اسکریپت نسبت به SHA 256 قابلیت های بیشتری دارد، به عنوان مثال انجام محاسبات با سهولت بیشتری در آن اجرا می شود و سرعت انجام تراکنش های آن بسیار بالاست، بطوری که هر 2.5 دقیقه یک بار بلاک جدیدی بوجود می آید که این عدد نسبت به بیت کوین که 10 دقیقه است رقم قابل ملاحظه ای می باشد. فرایند دریافت پاداش توسط ماینرها نیز دقیقا مشابه بیت کوین است، هر ماینری که سریعتر بلاک را استخراج کند پاداش می گیرد، در شبکه لایت کوین به آن پاداش بلاک ریوارد (Block Reward) می گویند. در زمان نوشتن این مقاله، میزان Block Reward شبکه لایت کوین 25 واحد است.

            نظر

            پردازش ...
            X